Orkid Melayu

Salam... Sekadar ingin berkongsi pandangan... pengalaman dan minat... "Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya" Komen..amat dialu - alukan dan dihargai...

July 13, 2006

Hmm...

Salam..
Hari ni Ibu [kaunselor SESERI] call lagi.. Biasalah.. nak tanya pasal budak - budak SESERI punya updates. Ye la.. saya ada networking yang kuat dgn diaorg..hahaha.

Jadi, saya cerita jugaklah pasal result saya yang tak seberapa ni.. Ibu ucap tahniah. Pastu dia kata
"Wah, berkat bercinta banyak2 ni.Nanti ghoyak kat junior sini, kene bercinta. Jadi pendorong"

Saya terdiam. Tak taw nak cakap apa. Serius. Pastu ibu cakap topik lain.. Pheww..
Kemudian, dia tanya..
"Rahmah still dengan budak SBPI Gombak tu?"
Terdiam lagi.. Camne ibu boleh ingat lagi?? Oho. Ibu dengan Achiq [kaunselor saya gak] yang selalu jadi posmen saya.. Uhu.
Achiq selalu ambilkan surat untuk saya.. Kalau tak mesti kena tahan dengan warden..

Saya jawab..
"Kawan biasa je"

Uish..kisah lama. Kisah hangat dua sekolah dulu. Ramai jugalah jadi mangsa saya.

I....saya tahu awak marah kat saya.. Saya faham. Salah saya tapi percayalah saya tak bersedia.. dan perasaan tak boleh dipaksa.
Saya suka awak tapi..... Entahlah. Sekarang, awak langsung tak layan message atau call saya. I.. dulu awaklah yang mewarnai dan mendorong saya.. Saya hargai itu. Saya hargai setiap puisi, lukisan dan cerpen yang awak bagi kat saya.. Saya amat2 hargai..

Saya rindukan masa lalu kita.. Impian kita bersama untuk mengabadikan kisah kita dalam novel " Permata di Celahan Kaca" terkubur begitu sahaja..

Saya tahu saya sudah merosakkan jalan ceritanya.. Saya mengaku saya bersalah..tapi saya tak boleh paksa diri saya.. kelak kita juga akan menderita..
I...tolong maafkan saya..

Oh..haraplah dia dapat baca ni. Tapi biarlah. Ini bukan sekali.

Oh..hari ni saya beli digital kamera yg baru.. Geram!! Digital kamera saya rosak [sbnrnya ayah punya]. Sangat2 geram!! Ye la.. nak mac, takde kamera plak.. So, beli baru. Tengok..saya kadang2 boleh jadi overreacted kalau marah..[sebenarnya ada kisah lain di sblik kerosakan cam ksygn tuh]... Sem depan..nak tak nak terpaksa saving ckit

Tapi, belum apa - apa, Idzwan budak ASIS yang ngada2 [amek ko].. suruh aku balik UTP cepat2 so that aku boleh belanja dia.. Amboi.. Wan! Dengar ni. Dahla masa educamp aku belanja kau [ungkit].. Kau belanja ice blended jer.. KEDEKUT!!! Perangai sama since form 1. Meh aku buli kau.. Haha [Farah..jgn marah..aku kenal sgt dgn laki ko yg ngada2 ni].
Takpe2. Aku nak kebas mp3 ko. Tak kira!! Hahaha.

Okeylah..besok saya akan bertolak ke KL. Tido kat INTEC. InsyaAllah. Niat nak jumpa ''that guy'' terpaksa dibatalkn.. Jauh. Takpe. Lagipun takde apa yang nak dikata lagi. Semua dah jelas. Hari tu nak sangat jumpa sebab ada hal.. Tapi sekarang dah settle..
Hurm..harap-harap perjalanan kami selamat.. Amin..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 2.5 License.