Orkid Melayu

Salam... Sekadar ingin berkongsi pandangan... pengalaman dan minat... "Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya" Komen..amat dialu - alukan dan dihargai...

July 07, 2006

Tak sabarnya!!!!

Salam…
Huhu. Hari sabtu..15 Julai ni ialah hari yang amat ditunggu – tunggu saya.. Harap2 lah takder apa2 yang buruk berlaku sebab orang kata, kalau kita excited sangat.. Something bad will happen.. Entahlah.. Minta dijauhkan.

15 Julai ni saya dan ramai lagi rakan – rakan seperjuangan saya akan menerima anugerah.. Dapat invitation – tertulis Anugerah Pelajar Gemilang.. Alhamdulillah segala usaha saya bersama orang2 lain yang banyak membantu ternyata berbaloi walaupun saya bukanlah da Best Student tapi saya amat2 bersyukur..Alhamdulillah..

Sebenarnya, bukan anugerah itu yang saya tunggu2.. Saya amat teruja untuk melihat semula dan menjejakkan kaki di sekolah yang terlalu banyak mengajar saya erti kehidupan dan menyimpan banyak sejarah.. Sama ada suka atau duka.. Sekolah itu menyaksi kejatuhan dan kebangkitan semula saya… Juga menyimpan pelbagai kenangan lucu.. Sekolah perempuan.. Terlalu banyak ragamnya.. Tapi sangat2 enjoy… Seriously..
Life without guys..I never thought it was soooo interesting… Saya juga amat2 teruja nak bertemu rakan2 lama yang kebanyakannya akan sambung study oversea.. Yurp.. terselit juga di hati perasaan cemburu tapi… ini keputusan saya. Ini pilihan saya. Mungkin orang akan provoke, result cemerlang tapi tak grab opportunity 2 ovesea.. Yurp..dan saya rasa dalam banyak2 rakan yang juga cemerlang..saya seorang sahaja yang belajar di “Toronto”..Hahaha. UTP. Takpe, im positive..I have my own vision.. My gut feeling tell me to do this…

Saya juga sangat2 tak sabar nak berjumpa dengan junior2 kesayangan… Huhu. Rindu sangat.. Niat saya nak tido semalaman di asrama [tido ke…I’ll stay up all nite..aha]. Tido satu katil dengan junior..Huhu.. Rindu sangat nak tido ramai2 satu katil.. Rindu berperangai gila2… Rindu sangat!!!

Pas2..of coz nak sangat jumpa my beloved teachers… Huhu. Cikgu2 yang sangat2 banyak membantu saya. Sangat2..Tak terbalas jasa mereka.. Dari dulu lagi.. Saya memang memandang tinggi guru… Tak pernah simpan dendam dengan mereka.. Mungkin juga sebab mak saya seorang cikgu juga..
The best teacher I guess… Jadi, saya membesar melihat betapa komitednya emak saya menjalankan tugas sebagai guru..Banyak juga kisah duka.. Mama, Kaklong amat2 mengagumimu..

Hmmm…lagi satu perasaan…Takut. Haha. Sebulan duduk di rumah tanpa melakukan apa2 kerja memang ternyata berjaya menaikkan badan saya. Pipi ni jadi super duper tembam. Huhu. Tak kisahlar.. Nanti, kalau junior or cikgu tegur, cakap je lar “Saya bahagia begini”. Hahaha. 2 lar..lepak sambil makan2 dengan ayah malam2 buta memang jalan terbaik untuk tambah ketembaman..Huhu

K lar..saya rasa buat masa ni zaman sekolah adalah zaman paling enjoy dalam hidup especially di SESERI. Walaupun 2 tahun, saya mencuba pelbagai perkara baru dan gila2.. Sangat seronok sebab saya berpeluang merasai pengalaman bersekolah campur dan bersekolah perempuan.. Nak sangat try sekolah lelaki, macam mana lah ekk?? Hahaha. Tapi memng sangat2 seronok.. InsyaAllah satu hari nanti saya coretkan sedikit pengalaman di SESERI.. Hurm, maybe after Majlis Anugerah Cemerlang, saya akan ke INTEC..Kawan2 saya yang belajar di sana sangat2 jahat.. Paksa saya datang dulu sebelum mereka bercerita macam2..InsyaAllah, kalau takde aral melintang..tibalah saya di sana.. Hurm… Tak sabar nak kumpul ramai2.. girls only.. Bergelak ketawa dan bergosip [Opppss..]. Hahaha.

SESERI !!! Here I come!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 2.5 License.