Orkid Melayu

Salam... Sekadar ingin berkongsi pandangan... pengalaman dan minat... "Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya" Komen..amat dialu - alukan dan dihargai...

June 29, 2006

23 HARI LAGI....


23 HARI LAGI…

"Yang indah itu pertemuan, yang manis itu kemesraan, yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan..."

23 hari lagi untuk memulakan sem baru.. Hurm.. Perasaan? Bercampur aduk. Sem baru ni mesti terasa lain. Kenapa? Ada segelintir kawan yang pergi…meninggalkan UTP untuk terima biasiswa ke luar Negara… Alhamdulillah.. Tetapi sebagai insan biasa, saya memang terasa tempiasnya. Lebih – lebih lagi saya seorang yang amat sukar menerima perpisahan.. Pasti akan mengalir air mata…[ Perempuan katakan..].

Dalam situasi saya, kawan rapat saya, Nabiki, dapat tawaran ke Australia dalam bidang farmasi. Ya.. kami dahulu di SESERI tidak rapat malah amat jarang berbual tetapi apabila masuk UTP, jalinan menjadi sangat rapat.. Segala suka duka, rahsia dikongsi bersama. Kami berlima, Nabiki, Diela, Intan, Lana sangat rapat. Kami mempunyai rutin yang agak pelik. Hahaha. Akan ‘berkaraoke’ dan menari di bilik yang berbeza ketika malam. Bagi kami, inilah salah satu cara yang senang dan ‘tidak akan menimbulkan fitnah’ untuk berseronok.. Banyak lagilah perkara yang dilakukan bersama. Mungkin luarannya tidaklah kelihatan begitu rapat namun masing – masing mengetahui kisah dan rahsia masing- masing. Saya bersyukur ditemukan mereka di UTP. Lepas ni, takde lagilar adegan suap - menyuap masa makan [Huhu..manja kan]. Beak.. mesti ko rndu dgn suapan aku, kan?? Tidak keterlaluan dikatakan, mereka begitu peka dengan perasaan masing - masing sehinggakan saya sendiri tidak sedar bahawa saya berperasaan begitu.

Bukan Nabiki sahaja, malah ada juga beberapa rakan lain yang akan pergi. Salah seorangnya, seorang lelaki satu kursus dengan saya. Terus terang, saya memang selalu dikaitkan dengan dia ni oleh kawan2 yang memang suka mengusik. Entahlah… Tapi pemergian dia juga akan memberi kesan kepada saya. Tidak kisahlah jika dia turut berperasaan begitu atau tidak… Yang penting, saya hargai persahabatan yang terjalin antara kami walaupun hanya seketika kami sempat bertemu dan bermesra..

Apapun, hargailah persahabatan walaupun jarak mungkin jadi penghalang kerana persahabatan membentuk peribadi dan seterusnya membantu kita mencari diri…

There is a saying "A genuine friend cares without condition, gives without hesitation, understand without explanation n remembers without communication.."

Renungkanlah...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 2.5 License.