Orkid Melayu

Salam... Sekadar ingin berkongsi pandangan... pengalaman dan minat... "Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya" Komen..amat dialu - alukan dan dihargai...

June 30, 2006

Hari - hari yang membosankan...



Salam..
Owh..hari yang sama bermula lagi... Bangun.. Subuh.. Sediakan sarapan untuk adik lelaki..dan tidur lagi.. Huhu.

Kemudian, bangun.. Sarapan [Lunch sepatutnya]. All alone.. Mama dan ayah kerja.. Adik2 sekolah. Menghabiskan masa dengan menonton tv or buat sedikit
kerja2 surirumah
. Huhu~ Atau.. kalau sangat2 takde kerja.. buat projek memasak.. I love cooking.. But.. don't get me wrong! I'm not master yet.. Sikit2 bolehlar.. E.g moist choc cakes, muffins, puddings etc. Still in d learning process.

Hari ini, pergi amek Aiman dari rumah nenek. Bawak motor [takde lesen lagi..hehe]. Kali ni, saya bwk sdikit bhemah.. Sejak kejadian kena warning dek ayah gara2 laporan adik yang 'seram sejuk' bila naik dengan saya.. Huhu~ [Percaya tak saya digelar minah rempit oleh famili..]
Aiman memang sgt2 nakal. Geram betul! Selalu bgaduh dengan dia. Dialah pengkritik terhebat masakan saya. Tapi, dalam diam2 dia curi2 makan mskan saya. Isk2.

Hari ni, saya buat nasi goreng yg sgt2 simple untuk Aiman coz saya tau dia mesti takkan makan kat umh nenek.. Berselera dia makan.. Tapi tetap buat muka. Jgn haraplah nak dgr pujian dari dia.. Hish..malang sungguh bakal isteri dia.

Hari ni jugak hari pelaporan prestasi Aiman. Guess what?? Dia dpat no 33/34. Dahla kelas ke2.. Isk2. Malu betul.. Cikgu dia komplen dia ni sangatlah nakal dengan geng2 dia.. Hurm...ada tak sesiapa yng ada petua nk hilangkan kenakalan dia? Perangai dia amat2 berbeza dgn kakak2 dia. Mungkin juga dia seorang je lelaki dan anak bongsu. Hurm..spoil brat ler ni..

Malam pula, lps jemaah satu famili, ayah ajar ngaji kat Aiman dan my cousins [ yg saya consider sbg my own daughters..huhu]. Pastu, my cousin - Aishah [Darjah 1] n Ain [6 thn]belajar dengan saya.. Seronok mengajar budak2 ni..Diorg ada sorang lagi adik - Nani [ 3 thn]..sgt2 cute n manja.. Diorg bertiga mmglar rapat dgn saya.. Sgt.. sampai my family pggil diorg anak kesayangan KLong..Huhu.

Then, kitorg including 'my daughters' pergi makan nasi lemak. Tempat 2 cantik.. berlatarbelakangkan Singapura.. Macam bentenglar.. Kelakar sangat.. Macam ramai jer adik2 saya.. padahal 2 orang je..

Aishah n Ain taknak disuap Mama. Haha. Mama mencebik n kata "Menyampah!". Hahaha. So, saya ler suap. Seronok.. Tak terasa terganggu. Adik perempuan saya pun mencebik.. Jeles lar tu.. Hahaha.

Itu baru dengan cousin..Cuba bayangkan mesti lagi seronok kalo ada anak sendiri [wah2..dh pasang niat]. Tapi btol lar.. Saya sangat seronok melayan bdak2 kecik tapi.. dengan budak lelaki kurengggg or memang tak boleh.. Ntahler. Nakal n ganas sangat..

Buat masa ni..itulah rutin..selain mengadap komputer hingga pagi..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 2.5 License.