Orkid Melayu

Salam... Sekadar ingin berkongsi pandangan... pengalaman dan minat... "Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya" Komen..amat dialu - alukan dan dihargai...

July 12, 2006

Oh..lelaki IDAMAN

Salam...

Sekarang saya ingin berkongsi sedikittt cerita.. Bukan cerita tapi ciri - ciri lelaki idaman saya.. Ye lar.. Kebetulan ada seorang rakan sibuk bertanya.. "Apa ciri - ciri lelaki idaman ko?"

Wah..susah nak jawab tuh.. Kena fikir sedalam - dalamnya.. Selama ini tak pernah terfikir. Jadi, saya baru terfikir dan saya rasa saya tahu jawpannya...

"Lelaki idaman saya ialah seorang yang menyanjungi kelebihanku dan butakan kelemahanku"

Bila diberitahu begini.. seorang rakan.. "Lelaki tu buta kayu agaknya"

Ok2..Betul juga.. Sampai bilalah kita nak disanjung? Lagipun masa bercinta semua indah..
Jadi, saya tukar..

"Lelaki yang saya cintai..Ciri - ciri yang ada padanya ialah ciri - ciri yang saya dambakan"

Huhu~Betul... Kadang - kadang, kita terjumpa seorang jejaka yang memang memenuhi kriteria yang kita mahukan tetapi malangnya kita tiada perasaan terhadapnya..sedangkan semua yang kita nak ada kat dia.. Dan kadang - kadang, kita tak tahu apalah keistimewaan jejaka yang kita gila-gilakan tapi kita tahu yang kita memang jatuh hati dengannya.. Betul tak? Jadi, saya malas nak tulis senarai panjang ciri lelaki idaman saya..

Tapi, saya anggap bonus jika lelaki yang saya cintai tu, bersifat matang [tapi manja..], sabar, patuh ajaran IslaM [pling ptg bleh jd imam] , seronok diajak bbual dan romantik..

Apapun, paling penting..lelaki itu saya cintai sepenuh hati dan dia juga begitu.. Kadang - kadang kita boleh berkomunikasi tanpa kata.. hanya merenung ke dalam mata masing - masing.. Betul! Saya pernah mengalaminya..Haha.

1 Comments:

  • At 11:26 AM, Anonymous Anonymous said…

    hmm..btol2..agree..Allah menciptakan psgn utk melengkapi hidup kita,menutup sgala kelemahan dan menonjolkan kelebihan..ciri2 idaman cumalah nafsu dari pndgn mata dan pmikiran logik..ble difikirkan,cara penentuan psgn ni mcm xlogik jer..tp sume yg Allah tentukan ade hikmahnye..Allah maha mengetahui..smoga kita mendapat jodoh yg baik..

     

Post a Comment

<< Home

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 2.5 License.